Legegyszerűbben úgy fogalmaznék, hogy azért kell a honlapodat optimalizálni, hogy azoknak az érdeklődőknek akiknek árulni akarsz a piacon minél egyszerűbben megtaláljanak az online világban. Na de azért ez nem ilyen egyszerű  a gyakorlatban.

A gyakorlatban hogyan is működik a honlap seo optimalizálása?


Mindenek előtt tudnod kell, hogy a keresők (pl. Google) rangsorolja a honlapokat különféle szempontok alapján. Ma már annyira rohamosan fejlődik a Google algoritmusa, hogy csak kísérletezni lehet, hogy mi is az ami alapján a honlapod megfelel minden követelménynek.  Ebből kifolyólag számos honlap tulajdonos  vagy SEOs szakember is próbál trükköket alkalmazni amivel úgy gondolja, hogy átverheti a Googlet. Például nagyon gyakori, hogy olyan tartalmakat helyeznek el az oldalakon amit a mindennapi látogató nem lát, csak a Google ( a szöveg betű színe ugyanolyan mint a háttér színe az oldalnak), vagy láthatatlan linkeket.  Persze az ilyen csúnya próbálkozással csak saját magunkat verjük át. Ugyanis ha a Google megbünteti az oldalunkat, akkor végleg is eltűnhetünk a kereső találati listájában

Visszatérve az optimalizáláshoz.

Kulcsszavakra kell optimalizálnunk. Ez azért fontos, mert ha a látogató beír egy kulcsszót akkor a mi honlapunk jelenjen meg. Na de több szempontot kell figyelembe vennünk.

1.       Nem elég csak egy szóra optimalizálni, ugyanis a keresők már nagyon konkrétan keresnek rá a dolgokra. Pl. nem azt írják be a Googleba, hogy smink, hanem azt hogy smink vásárlás Budapest  vagy sminktermékek Budapest stb., tehát több szavat írnak a Googleba.

2.       Honnan tudjam, hogy melyek a megfelelő kulcsszavak? Merül fel a kérdés jogosan.  Kísérletezni kell. Legegyszerűbb ha rögtön a Google Adwordscel kezdesz. Igaz pénzbe kerül, de lehet mérni a konverziót és így könnyebben és gyorsabban tudod meg azokat a bizonyos kulcsszavakat és még az elsők közt is vagy a Google kereső találati listájában. Vagy idődet nem kímélve kísérletezel és pár hónap múlva rájössz, hogy az eddigi munkád nem sokat ért.

Példa:   vállalkozásod sminkekkel foglalkozik. Minden ami smink. Te abban a hittben vagy, hogy a keresők azt írják be a Google, hogy smink. Rájössz az Adwords segítségével, hogy nem jó ez a kulcsszó, mert alig hoz látogatót az oldalara. Próbálsz egy másik kulcsszavat pl. make-up Budapest. Ez már több látogatót hoz. És folyamatosan jobban tudod finomítani az Adword hirdetésedet. Akár még az aloldalaidat is tudod hirdetni pl. műszempilla vásárlás kulcsszóra.  Minél jobban finomítod a kulcsszavadat, annál jobb konverziót tudsz majd elérni. Csak azok a látogatók jönnek az oldaladra akiket valóban érdekel a make-up vásárlása  Budapesten és nem csak a sminknek, mint általános fogalomnak akarnak utánanézni. Így a látogatókból potenciális vásárlók válik.

Ha meg  vannak a megfelelő kulcsszavak, akkor lehet tovább építeni az oldalad imaget. Pl. linképítéssel, pr cikkekkel, stb., hogy az oldalad az organikus találatok között is ott legyen az elsők között vagy legalábbis az első oldalon. Ha ezt már elérted akkor biztos, hogy több bevételre is számíthatsz.