A weboldalt vagy alkalmazást korábban már meglátogató emberek elérése használják a remarketinget. Na akkor ez mit is jelent a gyakorlatban? Olyan embereknek jelenik meg a hirdetés akik már rákerestek az érdekelt témára.

Példa: ha el akartok menni a családdal nyaralni és a Googleban keresgélsz, hogy hova lenne érdemes elmenni - mondjuk most legyen a célállomás Dubrovnik - ekkor a Google keresőben megjelennek a fizetett hirdetesék dubrovniki szálláshelyekről. Nézelődsz, keresgélsz, majd abba hagyod mert nincs több időd. Másnap ismét bekapcsolod a géped és már nem is foglalkozol a nyaralással, hanem más témájú weboldalakat, információs portálokat bújsz. És akarva akaratlanul azt veszed észre, hogy azokon az oldalalakon amiket épp nézel megjelenek olyan hirdetések amelyek a dubrovniki nyaralásoddal kapcsolatosak. Biztosan tapasztaltad már te is ezt. És már ismét a témával foglalkozol, mert épp rákattintasz a számodra szimpatikus hirdetésre. Na leegyszerűsítve ezt hívják remarketingnek.

Hogyan működik a remarketing?

A Google figyeli a cookikat (sütiket) ami alapján figyeli, hogy milyen oldalakat látogattál – szóval mit csináltál. A cookik alapján követ téged. Ha ez zavar akkor törölnöd kell az előzmények listáját és többet nem fog a “dubrovniki hirdetésekkel” zavarni.

Tudnod kell, hogy ha azt akarod, hogy a hirdetések remarketing formájában megjelenjenek akkor amikor létrehozod az Adword kampányodat akkor csak a display hálózaton érdemes hirdetned. Mert az organikus keresőben nem lenne értelme, hogy felhasználó keres mondjuk a budapest cipős üzletekre és megjelenek a dubrovniki szálláshelyek hirdetései is. De ha megnézett egy olyan oldalt ahol a cipőket árulják akkor azon az oldalon már megjelenhetnek az szálláshelyek hirdetései. Logikus nem?

Miért fontos a remarketing?

Valljuk be, ha valakit elsőre nem fogtál meg, akkor az a látogató már nem valószínű, hogy valaha is az oldaladra téved. Ekkor jön a remarketing. Mert aki először látogat az oldaladra és nem győzted meg, az másodszorra már könnyebben meglát és ekkor már lehet, hogy jobban szimpatikus az oldalad és könnyebben feliratkozik. És akkor már el is érted a célod, mert tudsz vele kommunikálni. Szerintem megéri hirdetni a remarketing segítségével.